11-15 sierpnia 2019 | LĄDEK-ZDRÓJ

KONCERT FINAŁOWY: 15 sierpnia 2019, godz. 16.00

Klub Kuracjusza w Domu Zdrojowym, ul. Orla 7, Lądek-Zdrój

Informacja o prowadzącym:

Barbara Szarejko absolwentka i obecny prezes Dyrygentury Symfoniczno-Operowej w klasie prof. Marka Pijarowskiego (2005) oraz Edukacji Muzycznej (2001) na Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

Ukończyła podyplomowe studia Emisji Głosu na AM w Bydgoszczy (2003). Studiowała również historię sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim. Była dyrygentem chóru w Teatrze Muzycznym „Capitol” i w Państwowej Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu. Prowadziła Kameralny Chór Męski „Cantilena”. Jest twórcą i dyrygentem Kameralnego Chóru „Angelus”. Współpracowała z Wydziałem Wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Operą Dolnośląską, Toruńską Orkiestrą Kameralną, Akademicką Orkiestrą Kameralną we Wrocławiu, Akademicką Orkiestrą Symfoniczną w Katowicach oraz Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej. W swojej 20 letniej praktyce chórmistrzowskiej współpracowała także z aktorami z Centrum Inicjatyw Artystycznych, Scholą NMP Matki Pocieszenia w Oławie, chórem Metropolitalnego Studium Organistowskiego i Gimnazjum Dwujęzycznego nr 10, chórami senioralnymi „Dumka” i „Cantate Domino”, chórem I Zboru Baptystów i zespołem dominikańskiego Duszpasterstwa Szkół Średnich.

Otrzymała z prowadzonymi przez siebie zespołami oraz indywidualnie 23 nagrody i wyróżnienia. Poprowadziła kilkaset występów, wiele z nich od początku do końca organizując.

Program warsztatowy, który pozwoli Państwu poczuć się jak artysta operowej scen.

Jako uczestników wyobrażam sobie osoby, które już śpiewały, ale czasami bardzo mało (na ogół utwory rozrywkowe lub chóralne), co przecież wcale nie musi być złe, wszak po świecie chodzi wiele nieodkrytych talentów wokalnych. Uczestnicy nie potrzebują przygotowania ani oceny ich zdolności, bo rozpoczniemy od przesłuchań i podziału głosów. Będziemy pracować na wybranych 7-10 utworach, część z nich to partie chóralne typu Va pensjero, część to słynne arie wykonywane przez grupy uczestników (La donna e mobile, La ci darem la mano itp.).

Informacja o technice wokalnej:

Technika – bel canto, która powstała we Włoszech w okresie baroku. Jej istotą jest położenie nacisku na piękno ludzkiego głosu i wirtuozerię wokalną. Tradycja ta była kontynuowana w XIX w. w muzyce operowej przez kompozytorów takich jak: Gioacchino Rossini, Gaetano Donizetti czy Vincenzo Bellini.
Dla adeptów śpiewu brzmi to może groźnie, ale bez obaw – sukces jest gwarantowany, bo i śpiewający w chórach będą pozytywnie zaskoczeni taką produkcją i nowe osoby podołają swym rolom – opera jest stosunkowo łatwa do zapamiętania.

KOSZT WARSZTATÓW: 250 ZŁ